2013. március 11., hétfő

Kapcsos, pöttyös pénztárca

Jó régen írtam, még régebben varrtam, de egy kedves anyatársnál látott pénztárca annyira felpiszkálta a fantáziámat, hogy belevágtam.
Szerencsére fém tárcakapocs sok helyen beszerezhető, és a netnek hála a szabásminta sem gond. Én mindkettőt ITT találtam.

Így kezdődött:


Én a barna anyagot választottam külsőnek, így erre vasaltam fel a ragasztós vliest, majd ugyanerre varrtam keskenyen (kb. 2 mm) a merevitő közbélést. Ezután összevarrtam a tárca két oldalát úgy, hogy fentről egy varrásszélességre inditottam az első öltést. A tárca talpához bevarrtam a kis nyílást (az oldal és a talprésznél).


Ugyanígy készítettem el a bélést (vlies és merevitő nélkül)


Ezután egymásba csúsztattam a két anyagot úgy, hogy a bélésnek kívül, a fő anyagnak pedig belül legyen a színe, majd összevarrtam a felső íveket. Az egyik oldalon kihagytam kb. 5 cm-t a kiforditáshoz.


Kifordítás uán átvasaltam, majd keskenyen letűztem a felső ívet.


És most jött a neheze. A kerethez kézzel hozzáöltögetni a tárcát! Nekem tovább tartott mint megvarrni, de lehet, hogy csak én voltam ügyetlen.
 A végeredmény ez lett.

Elnézést a fotóért, de elmúlt éjfél mire elkészült:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése